tiistai 9. lokakuuta 2012

räsykudetta leikkurilla

Tänään kässäkeskuksen Koukussa käsitöihin -illassa pääsin rynttäämään tilkkuleikkurini ja leikkualustani pöydälle ja minun annettiin ymmärtää, että olen nero mitä tulee tilkkuleikkurin käyttöön matonkuteiden leikkaamisessa. :)

Täytyy myöntää, että olen kehitellyt oman nokkelan (no, en mä nyt tiiä) tapani saada suikaloitua vanhat verhot, lakanat ja muut isot kankaat matokuteeksi.

Tässä siitä kuvasarja uudelleen, vaikka laitoin sen edelliseen blogiini myös, mutta koska ne kuvat ovat hävinneet, tässäpä ne sitten taas.

Mutta siihen kysymykseen en osannut vastata, että minkä hintaisia ovat nykyisin nuo tilkkuleikkurisetit. Heitä kun alkoi setin hankkiminen kiinnostaa. Itse ostin ne varmaan jo parikymmentä vuotta sitten, kun ne ilmestyivät markkinoille. Alustan olen tosin uusinut kerran.





Ja tähän lopuksi vielä esimerkki matosta, jonka kaikki kuteet ovat kulahtaneista pussilakanoista ja punakirjavista verhoista. Kyökkini uudet matot, jotka viime kesänä paukuttelin.





Ei kommentteja: